Marcel Hans - 03 Dec 2015 (Thu) 22:20:44

Przedstawiam w imieniu Zarządu Kolei Trizondalskich TriBahn propozycję umowy dotyczącą linii kolejowej nr 8 biegnącej od Vronenberga (Trizondal) do Delna (Trizondal) przez Slawonię i tereny Ziemi Niczyich.
W przypadku akceptacji umowy, będzie można ją podpisać, oficjalnie ogłosić i zacząć realizować.

Umowa między Federacją Slawonii a Kolejami Trizondalskimi TriBahn
w sprawie właściwości infrastruktury kolejowej linii kolejowej nr 8

Władze Federacji Slawonii reprezentowane przez XY oraz Koleje Trizondalskie TriBahn reprezentowane przez Marcela Hansa zawierają umowę, w której zwane dalej Stronami, ustalają co następuje:

Art. 1 [Przepisy ogólne]
1. Celem niniejszej umowy jest regulacja stosunków własności dotyczącyhc infrastruktury kolejowej linii kolejowej nr 8 oraz zasad istnienia wolnego rynku przewozów kolejowych.
2. Jako linię kolejową nr 8 definiuje się linię kolejową biegnącą między Delnem (Trizondal) a Vronenbergiem (Trizondal) przez tereny Federacji Slawonii w sposób określony przez Koleje Trizondalskie TriBahn oraz całą przynależną jej infrastrukturę kolejową, w tym budynki, drogi oraz elektrownie.

Art. 2 [Prawo własności do linii kolejowej nr 8]
1. Federacja Slawonii przekazuje prawo własności terenów, na których leży linia kolejowa nr 8 Kolejom Trizondalskim TriBahn.
2. Przekazanie, o którym mowa, jest nieodwołalne.
3. Na terenach linii kolejowej nr 8 wyłącza się obowiązywanie przepisów Federacji dotyczących obronności kraju, stosunków pracy, ochrony środowiska, ochrony konkurencji, zasad wydatkowania przedsiębiorstw prywatnych, zasady polityki cłowej.
4. Koleje Trizondalskie TriBahn utrzymają własne służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo i ochronę linii kolejowej nr 8.

Art. 3 [Dostęp do linii kolejowej nr 8]
1. Koleje Trizondalsie TriBahn umożliwiają dostęp do linii kolejowej nr 8 władzom Federacji oraz innym przewoźnikiom kolejowym zarejestrowanym w Federacji bezpłatnie, a także innym podmiotom gospodarczym za odpowiednią opłatą lub na warunkach ustalonych wewnętrznymi umowami.
2. Niedozwolony na linii kolejowej nr 8 jest ruch pociągów wojskowych państw będących w stanie konfliktu wojskowego z Federacją.

Art. 4 [Regulacja rynku przewozów kolejowych]
1. Federacja Slawonii gwarantuje wolność gospodarczą i swobodę tworzenia przedsiębiorstw przewozów kolejowych.
2. Federacja Slawonii zapewnia pomoc finansową i prawną dla rozwoju infrastruktury kolejowej oraz dla popularyzacji przewozów kolejowych.
3. Federacja Slawonii gwarantuje ochronę szlaków kolejowych z wyłączeniem ust. 4 art. 2 niniejszej umowy.
4. Kontrole graniczne w pociągach pasażerskich:
a) ruchu przygranicznego przeprowadzane będą na ostatnich stacjach postoju danego pociągu przed opuszczeniem terytorium państwa;
b) ruchu międzynarodowego przeprowadzane będą w pociągach w trakcie ich biegu.

Art. 5 [Wsparcie ze strony Kolei Trizondalskich TriBahn]
1. Koleje Trizondalskie TriBahn zobowiązują się przekazać Federacji Slawonii 1000 sztuk pasażerskiego taboru kolejowego.
2. Koleje Trizondalskie TriBahn zobowiązuja się uruchomić międzynarodowe pasażerskie połączenia kolejowe do stolicy Federacji.
3. Koleje Trizondalskie TriBahn zapewniają wsparcie przy tworzeniu państwowego przewoźnika kolejowego Federacji.

Art. 6 [Przepisy końcowe]
1. Umowa wchodzi w życie z chwilą podpisania.
2. Wszelkie kwestie nieuregulowane niniejszą umową rozstrzygane będą przez sądy odpowiednie ze względu na siedzibę Kolei Trizondalskich TriBahn.

Ludvik Tomović - 03 Dec 2015 (Thu) 23:07:09

Łaj not :D

Marcel Hans - 03 Dec 2015 (Thu) 23:19:37

Tylko musielibyście ustalić, kto u Was może to podpisać.

Mateusz Smiff - 04 Dec 2015 (Fri) 18:40:31

Myślę, że wystarczy podpis jednego prezydenta (oczywiście tylko za zgodą pozostałych).

Marcel Hans - 04 Dec 2015 (Fri) 21:27:12

Kogo wpisać w umowę jako XY?

Marcel Hans - 05 Dec 2015 (Sat) 23:12:46

Ponawiam pytanie :)

Вова Михаиԓ Јецмиенов - 06 Dec 2015 (Sun) 12:07:13

Do mnie osobiście obecny kształt umowy nie do końca przemawia. Jeśli pozwolisz Marcelu, zastanowię się nad drobną korektą.

Mateusz Smiff - 06 Dec 2015 (Sun) 12:17:13

Po dokładnym przeczytaniu zgadzam się z Вовą - kilka elementów po prostu nie współgra ze sobą.

Marcel Hans - 07 Dec 2015 (Mon) 16:52:13

Jasne, czekam na propozycje :)

Marcel Hans - 10 Dec 2015 (Thu) 13:38:19

I jak prace nad propozycjami?

Marcel Hans - 16 Dec 2015 (Wed) 00:25:11

Podbijam.

Mateusz Smiff - 16 Dec 2015 (Wed) 09:42:20

Jeszcze w trakcie.

Marcel Hans - 21 Dec 2015 (Mon) 20:00:44

To może powiedzcie, co się Wam nie podoba w tej obecnej, jeśli nie macie czasu wystarczająco :)

Marcel Hans - 04 Jan 2016 (Mon) 16:54:19

Podbijam znów.

Marcel Hans - 15 Jan 2016 (Fri) 23:57:36

Żeby nie być gołosłownym, tabor proponuję taki (w różnych ilościach, łącznie 1000 sztuk):
http://finansierra.cba.pl/tribahn/zestawienie773.html
kolejno od lewej ilości proponowane:
x70, x330, x450, x100, x15, x30, x5

Ludvik Tomović - 16 Jan 2016 (Sat) 18:05:00

Jak dla mnie całkiem ok, czekam na opinię Wowy i Mateusza :)

Marcel Hans - 01 Mar 2016 (Tue) 13:24:43

W obliczu chęci uruchomienia połączeń międzynarodowych temat ten zyskuje na aktualności.

Ludvik Tomović - 01 Mar 2016 (Tue) 13:40:07

Jutro przejrzę i się wypowiem.

Marcel Hans - 02 Mar 2016 (Wed) 21:20:13

Dobra, słuchajcie, to już nie jest śmieszne.
Staram się od czasu do czasu zaglądać do Slawonii, coś napisać (choćby i w moich zainteresowaniach, ale to u Was zostaje). Złego słowa o Slawonii nie powiedziałem. Proszę grzecznie od kilkudziesięciu dni o podpisanie tej umowy. Tak, jest to coś, co ja chcę, wiem, ale w zamian też coś Wam daję. Poza tym nie mam problemu, byśmy umowę negocjowali. Jednak wodzenie mnie za nos, gdy proszę tylko o wskazanie, co się Wam nie podoba w kilku artykułach prostej umowy uważam za coś bardzo nie w porządku. Ja nie wiem skąd to się bierze, czy:
a) nie chcecie żadnej umowy z KTT podpisywać,
b) zapominacie o tym,
c) nie chce się Wam z tym zapoznać i tak tylko przesuwacie to,
d) nie lubicie mnie i chcecie powkurzać.

Właściwie Wasze motywy nie są dla mnie istotne, tylko chodzi mi o czas. Napiszcie wprost o co chodzi, czy coś z tej umowy będzie, czy nie.

Mateusz Smiff - 02 Mar 2016 (Wed) 22:10:44

e) Za mało czasu na wgłębianie się w temat i brak chęci zrobienia tego "na odwal się"

Jest jeszcze taka możliwość.

Marcel Hans - 02 Mar 2016 (Wed) 22:29:46

Ale jesteś Ty i Ludwik, więc nawet jak się podzielicie, to z pewnością 10 min każdy z Was mógłby w ciągu 3 mc znaleźć. 
Po prostu już mi to sprawia przykrość i wkurza.

Mateusz Smiff - 02 Mar 2016 (Wed) 22:46:55

Miałem szczerze nadzieję, że Ludwik się tym zajmie, ale jeśli masz problem i musisz mieć to teraz bo jest Ci po prostu przykro to Ci szczerze powiem, że mi się ta umowa nie podoba (i to zdanie podziale również Vova). Po pierwsze co mają znaczyć na przykład punkty 1 i 2 art. 2, punkty 2 i 3 art. 4? Nieodwołalnie oddajemy wam ziemię, nie mamy do nich praw, ale jednak musimy je chronić oraz finansować? No to chyba jednak jakiś żart. Skoro chcesz szybkiej odpowiedzi (bez przedstawienia jakiejś alternatywy bo nie mam czasu na jej sporządzenie) to mogę jedynie powiedzieć, że się nie zgadzam.

Ludvik Tomović - 02 Mar 2016 (Wed) 22:53:41

Na pewno Art.2 nie jest do przyjęcia.

Marcel Hans - 02 Mar 2016 (Wed) 23:13:31

W końcu! Dzięki za szczerość, zwłaszcza, że można było to wcześniej napisać osczędzając mój i Wasz czas...

Więc:
Co do art. 2
Jeśli chodzi o przekazanie prawa własności, to chodzi o własność terenu, na którym leży linia kolejowa, która leży na tych ziemiach dużo dłużej już. Po prostu nie chciałbym aby ta linia nagle przestała istnieć lub stała się państwowa.
Jeśli chodzi o ust. 3, to po prostu jest to linia kolejowa komercyjna, więc nie chcę tam żadnych wojsk, nie chcę też aby płacić cło za przejazd bez postojów w Slawonii lub za dowóz materiałów na potrzeby obsługi linii itp.


Co do art. 4, to nie dotyczy przecież tej linii kolejowej. Chodziło o rozwój kolei krajowych i deklaracje wsparcia tego przez rząd.

Mateusz Smiff - 03 Mar 2016 (Thu) 16:50:32

Odpowiedniejsza byłaby odwrotna sytuacja. Pozostawienie ziem przy własności Slawonii, a jedynie zapewnienie swobody przemieszczania kolei TriBahna.

Ludvik Tomović - 03 Mar 2016 (Thu) 17:55:52

I to jest dobry pomysł :)

Marcel Hans - 03 Mar 2016 (Thu) 19:29:54

Ziemia mi jest obojętna, raczej zależy na infrastrukturze kolejowej, może dzierżawa?
Poza tym to jest na zasadzie kupna ziemi pod budowę domu osobie prywatnej lub pod budowę fabryki firmie prywatnej, bo taką KT TriBahn (nie odmienia się :D ) jest.

To jest tylko kwestia narracyjna, którą chcę uzgodnić :) KTT krzywdy Wam nie zrobi, a Wy, jak podejrzewam KTT :)

Ludvik Tomović - 03 Mar 2016 (Thu) 19:45:16

Hmm, no albo dzierżawa albo rozwiązanie proponowane przez Mateusza.

Marcel Hans - 03 Mar 2016 (Thu) 20:46:42

Jak mówiłem, nie chodzi tutaj ani o ziemię, ani o samą swobodę przemieszczania, tylko o infrastrukturę tej jednej linii.
Więc może swoboda przemieszczania + uznanie praw własności do infrastruktury tej linii kolejowej (to są tory + budynki techniczne + drogi techniczne, ale wszystko wzdłuż torów)? Będzie wilk syty i owca cała?

Ludvik Tomović - 03 Mar 2016 (Thu) 21:28:49

Dzierżawa na 5 realnych lat?
To też moze byc spoko rozwiązanie.

Mateusz Smiff - 03 Mar 2016 (Thu) 21:51:52

Ziemie oraz infrastruktura kolejowa nie mogą pozostać państwowe? Czy naprawdę TriBahn ma z tym problem?

Marcel Hans - 04 Mar 2016 (Fri) 00:22:54

Mateusz Smiff napisał:

Ziemie oraz infrastruktura kolejowa nie mogą pozostać państwowe? Czy naprawdę TriBahn ma z tym problem?

Jak wskazałem wcześniej, nie o ziemię tutaj chodzi. Linia kolejowa i jej infrastruktura istniała tutaj dużo wcześniej (od roku 2010) i jest to strategiczna linia dla kolejowych przewozów pasażerskich KT TriBahn, bo łączy Pięciopolskę z Dalmencją, Elderland z Trizondalem, ZSKHiW z Trizondalem, a w niedalekiej przyszłości i Slawonię z tymi krajami (o Surmenii i A-W już nie wspomnę). W dodatku linia ta nie kończy się na Slawonii, a biegnie dalej. Tutaj dyskutujemy jedynie o jej małej części.
W związku z czym ta infrastruktura nie jest państwowa (i nie może nią więc "pozostać"). Jeśli macie z tym problem, to propozycję umowy wycofuję, bo byłby to tylko narracyjny dodatek. Szkoda marnować czasu na pierdoły :)

Mateusz Smiff - 04 Mar 2016 (Fri) 00:50:57

Większość terenów (część miast, wyspy etc.) które zajmuje Slawonia istniały o wiele wcześniej. Czy to znaczy, że nie są one teraz slawońskie? Poza tym skoro cała infrastruktura rzekomo należy do TriBahnu to po co ta cała paplanina? Ponadto wydaje mi się, że chyba nie jest to najważniejszy szlak łączący Trizondal z Pięciopolską i drugimi, gdyż szybko przyszło Ci wycofanie się z umowy - i chyba zabrakło Ci kolejnych zupełnie nieprzekonujących argumentów typu a to może dzierżawa?, a nie to jednak nasze. Jeśli uważasz, że byłby to narracyjny dodatek, to mogę Ci powiedzieć, że samą tę dyskusję można tak nazwać ... ale skoro uważasz, że tak nie jest i wolałbyś bawić się w wymyślane strajki i sprzedaż biletów to może udaj się gdzie indziej, albo przedstaw nową wersję umowy, która będzie zawierała nasze wymagania - bo na tym to chyba polega. Powinna być ona atrakcyjna dla obu stron, a nie tylko dla jednej, dla której ważne są tylko swoje racje, a w razie ich zagrożenia wycofuje się.

www.wieniawa.pun.pl www.grh.pun.pl www.mzk123.pun.pl www.telefonyapple.pun.pl www.archiwistyka09-umk.pun.pl